Czym jest rzeczywiste używanie znaku towarowego? Kto może go używać? Co grozi przedsiębiorcy, który po uzyskaniu ochrony na swoje oznaczenie nie zatroszczy się o wyrobienie swojej marki? Warto mieć na…
Jakie wnioski w świetle prawa własności intelektualnej płyną z afery o alkotubki? Jak w nowatorski sposób zainteresować swoją ofertą klientów by było to prawnie bezpieczne? W świecie dużej konkurencyjności na rynku…
Zgodnie z najnowszym raportem Polskiego Związku Kosmetycznego oraz Fundacji WiseEuropa pt. „Kosmetyczna Polska”, Polska jest 9. eksporterem kosmetyków na świecie oraz 5. w Unii Europejskiej. Co więcej, dynamika wzrostu polskiego…
Nie ma nic zaskakującego w tym, że nazwy znaków towarowych zgłaszane w Urzędach Patentowych odzwierciedlają trendy i tendencje rynkowe, zarówna na poziomie lokalnym jak i globalnym. Przykładowo, w okresie pandemii…
Zapierające dech w piersiach widoki, dobre piwo, owce, skrzaty (ang. leprechauns) ukrywające garnce ze złotem po drugiej stronie tęczy, tradycyjne tańce i muzyka – skojarzeń z Irlandią może być tyle,…
Podróbki stwarzają okazję, by wzbogacić się kosztem znanych marek, których znaki towarowe lub same produkty są rozpoznawalne i często posiadają już określoną renomę. Samo wykonanie produktu łudząco podobnego do towaru…
W studium przypadku złożonego sporu pomiędzy polskim przedsiębiorstwem a amerykańską korporacją, dzielimy się wiedzą oraz opisujemy kluczowe aspekty skutecznej strategii postępowania. Prawa wyłączne mogą być niesłusznie kwestionowane, należy wiedzieć jak…
Przeglądając aktualną ofertę kosmetyków da się zaobserwować wyraźne trendy – powtarzają się nie tylko substancje aktywne, ale również w stylizacji opakowania produktu da się zaobserwować aktualną modę. Zachowanie spójnej komunikacji…
W ciągu kilku ostatnich tygodni kolor różowy zawładnął mainstream, a wszystko to za sprawą premiery nowego pełnometrażowego filmu Grety Gerwig o Barbie. Kontrowersyjna lalka budząca tak wiele emocji, zarówno pozytywnych,…
Jak przedsiębiorca może się uchronić przed wydłużonym czasem postępowania czy też niepotrzebnymi, dającymi się uniknąć kosztami? Jak zagwarantować sukces w postaci uzyskania ochrony prawnej dla swojego znaku? Odpowiedź mieści się…
Znak towarowy, potocznie najczęściej rozumiany, jako logotyp firmy lub produktu, jest zgodnie z literą prawa dobrem niematerialnym, które poprzez wytworzenie związku z towarem, ma zapadać w pamięci konsumenta, dzięki czemu…