Patent jest wyłącznym prawem do wynalazku, które przyznaje uprawnionemu prawo do wykluczania innych osób z korzystania z wynalazku bez jego zgody. Jest prawem terytorialnym, co oznacza, że jest ważny w…
W ostatnich tygodniach niezwykle głośno zrobiło się o sytuacji w placówkach Poczty Polskiej, gdzie zaobserwowano torebki, których oznaczenia nawiązywały do znaków towarowych Gucci oraz Yves Saint Laurent. Towary oferowano w…
W studium przypadku złożonego sporu pomiędzy polskim przedsiębiorstwem a amerykańską korporacją, dzielimy się wiedzą oraz opisujemy kluczowe aspekty skutecznej strategii postępowania. Prawa wyłączne mogą być niesłusznie kwestionowane, należy wiedzieć jak w takiej sytuacji się bronić oraz w jaki sposób zadbać o dobre relacje z konkurencją na przyszłość. Prezentowana sprawa dotyczyła znaku towarowego, będącego głównym…
W dniach 25-26 grudnia 2023 oraz 1 i 2 stycznia 2024 nasza kancelaria będzie nieczynna w związku z przerwą świąteczną. W dniach 27-29 grudnia 2023 pracować będziemy w znacznie zmniejszonym…
Prawo własność intelektualnej chroni przedsiębiorców, twórców i innowatorów. Dzięki wyłączności, którą dają różne narzędzie prawne, autorzy opracowywanych i tworzonych rozwiązań mogą w bezpieczny sposób dzielić się swoimi pomysłami i czerpać…
Rozmowa z architektem Wojciechem Godzińskim z pracowni Studiostudio Rewitalizacja budynku przy ulicy Mińskiej 75, to była ogromna inwestycja. Jakie napotkali Państwo po drodze przeszkody? Projekt był bardzo niepewny jeśli chodzi…
Zużyte tworzywa sztuczne można obecnie odzyskiwać w procesach recyklingu i odzysku energetycznego. Technologia recyklingu odpadowych tworzyw sztucznych (OTS) obejmuje procesy takie jak recykling mechaniczny, procesy rozpuszczalnikowe i recykling chemiczny. Interesującym…
Prawa strona Wisły ma bardzo duży potencjał. To kierunek w którym Warszawa będzie się rozwijać, zarówno w kulturze, nauce, jak i w biznesie. Posiadanie tu biura, w sąsiedztwie Uniwersytetu SWPS,…
Przemysł kosmetyczny to dynamiczna branża, która stale się rozwija, reagując na zmieniające się potrzeby i preferencje konsumentów, korzystając z nowych technologii i dbając o środowisko naturalne. Rosnąca świadomość konsumentów dotycząca…
Przeglądając aktualną ofertę kosmetyków da się zaobserwować wyraźne trendy – powtarzają się nie tylko substancje aktywne, ale również w stylizacji opakowania produktu da się zaobserwować aktualną modę. Zachowanie spójnej komunikacji…