Przedsiębiorcy przeznaczają niemałe środki na budowę wizerunku marki oraz marketing produktów i usług. Działania te warto realizować zgodnie z przepisami prawa i przed ich podjęciem przeprowadzić m.in. badanie znaku towarowego. Badanie to pozwala sprawdzić, czy dane oznaczenie nie narusza praw osób trzecich i czy można je zarejestrować w Urzędzie Patentowym RP. Badania znaków towarowych polegają na przeszukaniu zasobów specjalistycznych baz danych oraz ich interpretacji. Usługa ta pozwala lepiej zaplanować posunięcia biznesowe i jednocześnie uchronić się przed konfliktem z innym podmiotem rynku.
Klienci, którzy korzystają z badania znaków towarowych, cieszą się szerokim zakresem korzyści. Właściwie przeprowadzone badanie staje się narzędziem służącym do:
- oceny zdolności odróżniającej i możliwości rejestracji oznaczenia jako znaku towarowego;
- minimalizowania ryzyka naruszenia praw osób trzecich już na etapie poprzedzającym zgłoszenie, a tym samym oszczędności czasu i kosztów związanych z wprowadzeniem na rynek towarów oznaczonych danym znakiem;
- stworzenia optymalnej strategii sprzedaży i promocji produktów oraz usług;
- tworzenia wytycznych odnośnie rozwoju brandu i rodziny oznaczeń;
- bardziej efektywnej ochrony własnych zasobów;
- modyfikowania oznaczenia oraz wykazu towarów i usług w zgłoszeniu, co zwiększa szansę na uzyskanie ochrony;
- monitorowania działań konkurencji.
Proces badawczy polega na poszukiwaniu i analizie zgłoszonych i zarejestrowanych znaków towarowych, które są identyczne lub podobne do danego oznaczenia. Naszym klientom rekomendujemy przeprowadzenie badania przed zgłoszeniem znaku towarowego do rejestracji lub wprowadzeniem na rynek produktu bądź usługi opatrzonej danym oznaczeniem. Zapewniamy wsparcie doświadczonych rzeczników patentowych i wykwalifikowanych specjalistów do spraw znaków towarowych. Korzystamy z ogólnodostępnych baz oferowanych przez Urząd Patentowy RP (UPRP), Europejski Urząd ds. Własności Intelektualnej (EUIPO), Światową Organizację Własności Intelektualnej (WIPO), a także specjalistycznych komercyjnych narzędzi badawczych. Zdajemy sobie sprawę, że badania znaków towarowych to usługa o dużym znaczeniu dla podejmowanych decyzji biznesowych, dlatego dbamy o to, by nasze raporty i opinie były przejrzyste oraz zawierały precyzyjne i praktyczne rekomendacje.
Usługi:
- poszukiwania znaków towarowych (badanie identyczności i podobieństwa znaków towarowych i oznaczeń);
- badania zdolności rejestrowej znaków słownych i graficznych;
- badania dodatkowe odnośnie krajów Unii Europejskiej oraz Wielkiej Brytanii;
- badania w USA;
- badania w innych krajach;
- badania specjalne dla oznaczeń produktów farmaceutycznych i suplementów żywności w rejestrach nazw produktów leczniczych i suplementów diety;
- badania czystości oznaczeń przed wprowadzeniem produktu lub usługi na rynek;
- badania nazwy handlowej i domeny internetowej – poszukiwania nazw identycznych zawartych w rejestrach KRS, CEIDG, domen internetowych .pl, .com, .com.pl, .eu;
- badania stanu prawnego;
- badania portfolio oznaczeń;
- badania internetowe używania nazwy na rynku;
- poszukiwania niestandardowe np. nazwy odmian roślin, oznaczenia geograficznego dla żywności, oznaczenia geograficznego dla alkoholi;
- monitorowanie oznaczeń konkurencji;
- IP due diligence.