Logotyp, nazwa produktu i identyfikacja wizualna firmy to bardzo cenne składniki majątku przedsiębiorstwa. W oparciu o nie buduje się rozpoznawalność marki oraz jej pozycję na rynku. Firmy nie szczędzą środków na tworzenie atrakcyjnych rozwiązań, które mają za zadanie przyciągać potencjalnych klientów i budować rozpoznawalną tożsamość produktów lub usług przez siebie oferowanych. Rejestrując poszczególne elementy takiego projektu, chronią go przed nieuczciwym wykorzystaniem i budują jego wartość na lata.
Praca projektantów i specjalistów od promocji może jednak pójść na marne, jeżeli w procesie kreacji od początku nie zostanie uwzględniony aspekt prawnej ochrony marki. Krótko mówiąc, służące reklamowym i marketingowym celom kreacje muszą spełniać kryteria kwalifikujące je do uzyskania ochrony jako znaki towarowe czy wzory przemysłowe. Jednocześnie kampanie reklamowe, które mają popularyzować produkty i usługi, muszą być zgodne z obowiązującymi przepisami prawa oraz normami etycznymi wypracowanymi i egzekwowanymi przez branżę reklamową.
W kancelarii JWP jesteśmy na bieżąco z trendami obowiązującymi w branży reklamowej i brandingowej. Dzięki temu umiejętnie dobieramy narzędzia i sposoby działania m.in. w przypadku naruszenia praw autorskich, dóbr osobistych czy nielegalnych działań związanych z nieuczciwą reklamą. Służymy pomocą również w sytuacji, gdy działania reklamowe mogły być realizowane z naruszeniem zasad uczciwej konkurencji. Wówczas zarówno na etapie przedsądowym, jak i w toku procesu oferujemy możliwość skorzystania z usług profesjonalnego pełnomocnika.
Wspieramy naszych klientów w zakresie:
- badania i opiniowania zdolności rejestrowej wybranych oznaczeń i elementów identyfikacji wizualnej
- badania czystości przed wprowadzeniem oznaczenia na rynek
- postępowań rejestrowych przed krajowymi, europejskimi i międzynarodowymi urzędami w sprawach znaków towarowych czy wzorów przemysłowych
- sporządzania opinii dotyczącej zgodności kampanii reklamowej z przepisami prawa
- sporządzania umów na potrzeby realizacji kampanii marketingowych
- prowadzenie postępowań przedsądowych i sądowych w zakresie prawa reklamy i zwalczania nieuczciwej konkurencji
- reprezentacji przed Komisją Etyki Reklamy
- wstępnej weryfikacji proponowanych oznaczeń na etapie koncepcyjnym (badanie na identyczność)
- doradztwa w procesie projektowania znaku, nazwy lub całej identyfikacji graficznej
- doradztwa w obszarze praw autorskich i umów regulujących wykorzystanie praw majątkowych do oznaczenia
- szkoleń, warsztatów i innych form przekazywania wiedzy dotyczącej ochrony własności intelektualnej i praw autorskich
- doradztwa i pomocy w uzyskaniu WIPO Proof
Doświadczenie
Wieloletnie doświadczenie zarówno na polu reklamy, jak i brandingu dało okazję do działania w najrozmaitszych aspektach branży. Daliśmy się poznać jako eksperci m.in. w zakresie sporządzania umów i opinii prawnych z zakresu prawa reklamy oraz nieuczciwej konkurencji. Mamy w naszym portfolio wiele spraw sądowych w zakresie działań marketingowych. Nasza działalność obejmuje także reprezentację klientów w postępowaniach przed Komisją Etyki Reklamy.