Od wieków wiadomo, że pies to najlepszy przyjaciel człowieka. Bez względu na to czy rasowy czy kundelek, czy ma długi, jedwabny i puszysty włos czy szorstką sierść – pies zawsze będzie kochać nas tak samo. Słynne powiedzenie „być wiernym jak pies” nie jest przypadkowe a miłość i oddanie dostrzegamy w wiernym spojrzeniu naszego czworonoga.
Wokół psów kręci się coraz więcej biznesowych przedsięwzięć. Akcje marketingowe albo reklamy z udziałem psich gwiazd przyciągają rzesze odbiorców, których serca skradły wesołe oczy i pocieszne zachowania piesków. Nic dziwnego, że psie wątki znajdziemy też w świecie własności intelektualnej.
Jako pierwsza na myśl przychodzi słynna na całym świecie marka Pedigree, zajmująca się produkcją pożywienia dla psów. Jak podaje EUIPO, pierwszego zgłoszenia znaku towarowego Pedigree, dokonano już 01/04/1996 r. , nr znaku: 000001066 . Pod nazwą Pedigree na półkach sklepowych znajdziemy również psie przysmaki, obroże, smycze, zabawki, miski a nawet zabawne gadżety dla właścicieli.
Źródło: https://euipo.europa.eu/eSearch/#basic/1+1+1+1/100+100+100+100/pedigree
Dzisiaj psy traktowane są niemal jak członkowie rodziny, dlatego też ich właściciele zrobią dużo, by umilić im życie. Można nawet pokusić się o stwierdzenie, że czworonożni przyjaciele są czasem traktowani jak dzieci. Właściciele pet biznesów mają świadomość jak dużo jest w stanie zrobić człowiek dla swojego pupila, dlatego rynek pęka w szwach od różnego rodzaju zabawek, gadżetów, wynalazków czy ubranek dla psów. Portal EUIPO jest przysłowiową kopalnią informacji na ten temat.
Dla zabicia nudy ale też rozwoju psiej inteligencji powstało mnóstwo zabawek mających na celu pomóc w ćwiczeniach psiego umysłu. Jak to działa? Aby połączyć przyjemne z pożytecznym, w specjalnym urządzeniu ukrywany jest przysmak. Pies musi przesunąć noskiem odpowiednie elementy takiej zabawki, aby móc dostać się do przekąski. Przykładem jest DOGFIGHTER, którego projekt zgłoszono 21/02/2007. Zabawki tego typu cieszą się wielkim powodzeniem, dlatego w krótkim czasie powstało wiele im podobnych.
Właściciele nie tylko dbają o zdrowie i dobre samopoczucie swoich czworonożnych przyjaciół ale istotny jest dla nich również wygląd. Bardzo popularny na rynku jest obecnie zawód groomera czyli „Psiego Fryzjera”. Powstało wiele sklepów z produktami przeznaczonymi dla psich salonów piękności. Niektóre stały się tak rozpoznawalne, że postanowiły zarejestrować swoje znaki towarowe tak jak np. słynny GROOMERSHOP. Znak towarowy sklepu zarejestrowano 25/04/2019 r.
Źródło: https://euipo.europa.eu/eSearch/#basic/1+1+1+1/100+100+100+100/groomershop
Jeśli mowa o psich fryzurach i stylu to koniecznie musimy wspomnieć o garderobie dla naszych uroczych czworonogów, która naśladuje ludzkie trendy. Pewien producent chciał podeprzeć się słynną marką Adidas i stworzył linię ubrań dla psów „Adidog”. Znak został zgłoszony, ale czy znak towarowy, o którego zgłoszenie pokusił się właściciel został zarejestrowany? Oczywiście nie. Znak towarowy „Adidog” (złoszony pod nr: 012977427, dnia 12.06.2014r.) został odrzucony ze względu na zbyt duże podobieństwo do sportowego brandu, a między firmami rozpoczął się niestety spór prawny, który bez większego trudu wygrał Adidas.
Źródło: http://www.marks-iplaw.jp/adidas-vs-adidog/
Autor: Monika Faryma