W pewnych okolicznościach znak towarowy na skutek długiego używania i upowszechnienia może zyskać renomę, która daje mu specjalną ochronę. Zwykle znaki towarowe są chronione w ramach wyznaczonych klas towarowych. To znaczy, że oznaczenie, które chronimy w odniesieniu do gier komputerowych, może zostać użyte również przez producenta smoczków dla niemowląt. Jednak w przypadku znaku, który zyskał renomę, ochrona rozciąga się również na inne klasy towarowe, niż ta, dla której ten konkretny znak został zarejestrowany. To znaczy, że określenie „Coca-Cola” nie może zostać użyte w odniesieniu do opon samochodowych czy klimatyzatorów, ponieważ uchodziłoby to za wykorzystywanie renomy tego znaku towarowego.
Masz pytania? Skontaktuj się z nami!
Zespół naszych doradców udzieli kompleksowej pomocy. Będziesz mógł polegać na naszej wiedzy i doświadczeniu.
Sukces naszej współpracy wymaga sprawnej komunikacji i dialogu. Napisz, jak możemy Ci pomóc?